joi, 9 iunie 2011

Ce postam la status


Nu o singura data mi s-a intamplat sa raspund la un status sau sa fiu cat pe ce sa raspund la statusul cuiva inainte de a citi si restul comentariilor. Atunci cand postezi ceva poti macar sa te asiguri ca e relevant pentru mai multa lume. Daca vrei sa te adresezi unei singure persoane sau unui grup anume seteaza optiunile astfel incat doar acea persoana sa vada statusul tau.

Cum faci asta: mergi pe pagina ta, scrie statusul pe care vrei sa-l postezi. Inainte de a-l publica selecteaza optiunile de publicare. Se deschide fereastra de mai sus. Selectezi persoana/grupul caruia te adresezi. Si finalizezi actiunea.

Nota: merge foarte bine sa folosesti aceasta optiune de 1 Aprilie pentru un prieten care stie de gluma. Postezi(vizibil doar pentru el/ea) un secret pe care ai jurat sa nu-l dezvalui. Si astepti reactiile.

Asadar: daca intentionezi sa scrii ceva ironic doar pentru o anumita persoana, faci o gluma pe care nu o inteleg decat doi oameni din toata lista sau pur si simplu te plictisesti, mai bine te abtii sau folosesti optiunile. Altfel, eu si ceilalti care mai aruncam cate un ochi la ceea ce scrii(doar pentru asta se presupune ca scrii!) vom comenta intr-un fel sau altul daca stelele sunt asezate intr-o anumita combinatie, daca suntem in buna dispozitie sau daca ne plictisim si noi de partea cealalta a unui alt monitor, de exemplu.

Cand postezi pentru toata lumea, imagineaza-ti ca multi iti vor raspunde. Si s-ar putea sa nu ne intereseze:

- starea vremii. Pentru asta exista meteo si aplicatii online, nu vrem sa luam painea de la gura metereologilor.

- cat de grozav(a) este noul tau iubit(a). Status de genul "XY este grozav(a). Il(O) iubesc!" sunt jalnice. Pisicile mele sunt grozave! E adevarat pentru mine, dar nu intereseaza pe nimeni.

- ce fac membrii familiei tale. Nu ma intereseaza daca a obtinut marirea de salariu pe care si-o dorea de jumatate de an. Poti foarte bine sa le spui acest lucru doar prietenilor comuni. Sunt sanse mari ca eu sa nu-l cunosc pe fratele tau, pe varul de-al doilea dupa matusa de pe tata sau chiar pe parintii tai.

- daca ai ceva care te-a incantat, spune macar de ce si cum. "Ma doare capul" nu e interesant. "Ma doare capul dupa cheful monstru de aseara de la ziua sefului" este intr-adevar interesant, mai ales intr-o zi de luni(lucratoare). "Ziua de ieri a fost grozava" este un exemplu la fel de prost. N-am fost acolo ca sa stiu de ce a fost ziua ta grozava!

Sunt multe alte exemple si probabil unele sunt mai relevante decat altele in functie de grupul de prieteni pe care-l ai sau caruia te adresezi.

Imi place sa interactionez cu prietenii mei, dau atentie la ceea ce postezi la status. Inteleg ca e vorba de starile tale de spirit si ma bucur ca le imparti cu mine. Imi place sa vad ca si altii se bucura(sau nu) de un meci de fotbal, de cafeaua de dimineata, de ciresile dupa urechi, de ghidusiile unei pisici sau de o bere buna. Dar nu te astepta sa pui ceva generic, sa raspund si apoi sa spui ca nu mi te-ai adresat!

Daca-i la statusul tau, daca pot vedea ce ai scris, atunci pot presupune ca partial(sau total) mi te-ai adresat. Stiu ca sunt mai multe optiuni decat te-ai fi gandit, dar, daca nu stii sa le folosesti, gandeste de doua ori inainte sa postezi.

Niciun comentariu: