joi, 27 ianuarie 2011

Exces de zahar


Intotdeauna cand ma uitam la televizor ma intalneam cu avertismentul "Evitati excesul de sare, zahar si grasimi". Evitarea zaharului in alimentatie este una dintre cele mai mari probleme avand in vedere ca nu dai atentie acestui amanunt: zaharul se gaseste in mai toate alimentele procesate, mai ales in carnurile procesate.

Un aspect care m-a dat nitel peste cap este multimea de iaurturi indulcite pe care le au in rafturi supermarketurile de aici. Gasirea iaurturilor neindulcite sau indulcite cu indulcitori artificiali este o adevarata vanatoare de comori. Gasirea unui iaurt neindulcit care sa fie fara bacterii suplimentare e un adevarat miracol si eu inca n-am dat de asa ceva.

In pregatirile pentru ziua lui Adrian am inclus si tortul, pentru care, cum era de asteptat, am ales sa utilizez si frisca. Cu toate ca am utilizat smantana de la pachet(singura optiune), frisca avea gust de frisca de la tub, ceea ce a fost dezamagitor pentru mine. Am inteles este un sortiment de frisca acra, nu dulce ca tot ce am cumparat pana acum(multumesc Jaqueline!) care ar duce la gust cu cea de acasa.

Cat despre painea de toate zilele: indulcita toata, de zici ca-i buna numai de mancat cu unt si dulceata, nu cu mancare.

Pentru a exemplifica cat de dulci sunt tratatiile: in Taragona am luat in Piata Forumului un cappuccino. Pe langa muntele de frisca am primit si doua plicuri de zahar si o punguta cu 3 bombonele de ciocolata tip M&M. Ca bonus am avut la cafeneaua alaturata o trupa fantastica si strada Sfanta Ana in spate.

Niciun comentariu: