luni, 10 ianuarie 2011

Ce-mi lipseste din Romania



Pana acum lista este de abia la inceput si ramane deschisa.

Radacinoasele: in afara de pastarnac si/sau patrunjel din caserolele gata pregatite pentru supa, nu am gasit nicaieri radacini de patrunjel, de pastarnac si mai ales de telina. Salata de telina pe care o faceam la sarbatori va mai trebui sa astepte. Am vazut totusi sfecla rosie, ceea ce este destul de bine.

Gustul lactatelor si derivatelor din lapte de la noi: smantana e toata dulce, majoritatea iaurturilor sunt indulcite(cele neindulcite sunt exceptia), branza de vaca nu-i nicaieri in textura cu care sunt invatata.

Paine si covrigi: painea este fie foarte pufoasa, fie cu coaja dura si pufoasa, fie dulceaga. Incercati voi sa mancati fasole cu sunculita cu paine dulce. Pur si simplu nu merge! Drojdia proaspata este produs de lux prin pretul pe care-l are, dar avand in vedere cantitatea redusa de paine pe care o folosim, prefer sa coc eu paine. Am incercat azi cuptorul si coace minunat(si nu ma refer la copt pizza pregatite, asa cum a facut Adrian pana sa ajung eu aici).

Un bors acru pe care sa-l beau direct din sticla. Cred ca va trebui sa invat sa-mi fac singura huste si bors. Bine macar ca nu e cine stie ce filozofie.

N-as fi crezut-o, dar imi lipsesc copiii care vorbeau in romana. Adultii nu: vorbea una aseara in autobuz de auzea tot autobuzul. Nu ca ar fi inteles-o, dar pana acum nu am auzit discutii pe ton inalt in autobuz. Lumea de obicei asculta muzica sau radio la casti sau priveste pe geam.

Ce nu-mi lipseste chiar deloc: frigul.

In imagine: fasolea cu sunca si bere nefiltrata luata direct din Praga - are un gust minunat de caramel si o gramada de drojdie la fund si ... cozonac Rosenkranz de pe blogul Gabrielei, pentru care am folosit pe post de sucitor chiar sticla de bere. E foarte bun, cu mult caramel, merge bine cu o cana de lapte acru sau vin acrisor(strasinica).

Niciun comentariu: