luni, 3 ianuarie 2011

Barcelona: prima zi la cumparaturi


Prima zi la cumparaturi, din nefericire pentru Adrian ca a condus atata drum, dar la insistentele lui aprinse, a fost chiar si ultima zi a anului 2010 si prima mea zi in acest oras. Am ales un supermarket pe care-l stim amandoi foarte bine: Carrefour.

Dupa ce am trecut de socul preturilor in alta moneda care pentru mine a fost destul de mare avand in vedere ca pana acum o saptamana mi-am facut cumparaturile doar in lei, am avut si socul de a descoperi ca multe din cele pe care in Romania le consideam chestii uzuale aici sunt un lux si invers. Pentru a-mi fi mai usor, am ales sa urmez politica lor de reduceri si marca proprie care este cu adevarat buna aici. Ca sa dau un exemplu, un pachet de 12 oua marca Carrefour este 1 euro. De vreme ce marketingul si politica de reduceri este gandita in sprijinul cumparatorilor si nu pentru a-i duce in eroare ca in Romania, pe verificatelea, am urmat politica pretului mai mic pentru toate produsele esentiale cumparate.

Urmand un sfat primit anterior de la o romanca din Praga, alegerea fainii potrivite si a grisului, atunci cand nu am gasit alte indicii lingvistice sau in engleza, am facut-o scuturand punga. Astfel, am gasit un gris foarte bun pe care l-am si testat chiar in ajunul noului an si am mancat toti o supa de pui cu galuste, numai buna dupa un drum lung. Si aia din Germania a fost buna, dar cu asta suntem mai familiari.

La condimentele pentru mancare au fost de mare folos imaginile si propriul nas. La capitolul arome si aditivi alimentari nu am gasit jumatate de raft sau un raft ca la noi, ci doar praf de copt, drojdie pudra, gelatina, praf de vanilie(aproape 3 euro) si batoane de vanilie. Restul de rafturi sunt ocupate cu ingredientele pentru prajituri gata definite, prafuri cu amidon pentru budinci si cam atat pentru gustul meu. Bag de seama ca a trecut vremea esentelor, de acum rom veritabil la sticla, vanilie baton sau pudra in loc de zahar vanilinat, lamaie proaspata, migdale in loc de esenta de migdale s.a.

Inca nu am testat iaurtul simplu cumparat, pentru ca toate celelalte sortimente sunt indulcite, iaurtul neindulcit fiind o exceptie.

Daca vreti drojdie proaptata veti gasi la rafturile cu semipreparate la congelator, in cuburi mici, aproape de pizza. Daca nu, notati pe o hartie traducerea si aratati-o unuia dintre angajatii de la raion pentru ca ajuta cu placere. Noua ne-a si adus-o, desi mai aveam de plimbat pana acolo. Fie e politete deosebita, fie am fost noi norocosi pentru ca erau putini clienti. Oricum ar fi, nu poate decat sa ma incante.

Pentru carucioare aveti nevoie de 1 euro sau de 50 centi. Cu toate ca ambele monede sunt bune, pentru dulapul de bagaje merge doar moneda de 50 centi.

Nu am gasit radacina de telina, doar tulpini, asa incat ma voi invata sa le folosesc.

Doua note de final: reducerile sunt reduceri si nu veti gasi nici un produs cu un pret mai mic decat cel care este la reduceri, mai ales pentru marca proprie de produse. In calitate de cumparator gasesc foarte justificat faptul ca cel mai mic pret dintr-o gama de produse asemanatoare sa fie marcat ca atare pentru cei care cauta pretul cel mai mic.

A doua nota: cand vor renunta cumparatorii si vanzatorii de bunuri si servicii din Romania sa mai faca referire la moneda veche sau la RON. Moneda nationala a Romaniei este LEUL. Nu ronii! Vreau sa inceteze atacul ronilor! Au trecut aproape 3 ani de la schimbare, dar exista in continuare confuzii din prea multa comoditate.

Presimt ca vor urma poze cu produse si retete noi...

PS: fotografia e din urmatoarea zi, de langa plaja.

2 comentarii:

Anonim spunea...

In iulie se fac 6 ani de cand s-a facut denominarea, nu doar 3 ani...dar pret de inca 6 ani romanii vor spune si in lei vechi si vor ramane nedumeriti cand le spui un pret pana isi vor da sama ce inseamna.

Ana Sandu spunea...

V-as ruga sa completati un nume atunci cand comentati, macar pentru a sti si eu cum sa fac acordul(la masculin sau feminin).

Nu stau acum sa caut de cand s-a facut denominarea, insa au trecut mai putin de 6 ani de cand a fost retrasa definitiv din circulatie vechea moneda si, prin urmare, au crescut si presiunile de a trece peste perioada de adaptare cand au circulat ambele.

Ceea ce am vrut sa subliniez este folosirea in mod eroant in diferitele media, atunci cand precizeaza pretul, a unor forme precum "10 RON" sau, si mai rau, "10 RONI". Aceste forme de comunicare NU trebuie incurajate!