miercuri, 25 martie 2009

Mai aproape client


In articolul Glossy Marketing am regasit multe dintre gandurile mele din aceasta perioada. Nu vreau sa contrazic respectivul articol asupra tristetii care ne inconjoara mai ales ca in aceasta perioada cineva apropriat a plecat pentru totdeauna. Imi este greu sa manifest obisnuitul entuziasm atunci cand vorbesc cu un client la telefon sau cand trebuie sa raspund in mesaje. Te face sa te gandesti la toate sfaturile date pentru cei care lucreaza in relatiile cu clientii si cat de greu este sa le aplici in aceasta perioada.

Clientii romani nu sunt educati sa fie clienti. Oricat de mult as vrea sa nu recunosc faptul ca poti delimita orasele mari de restul, impartirea in oras si provincie sau capitala si provincie este vizibila si in relatiile cu clientii.

Am fost surprinsa de un client atunci cand mi-a urat o zi buna in continuare la servici. Nu era indatorat sa-mi spuna asta, chiar daca, spre deosebire de altii, fac tot ce se poate pentru respectivul client. Dar ziua mea a fost mai usoara pentru ca el mi-a spus acel lucru.

Revenind la articolul de mai sus, precum si la alte articole bine scrise: criza e reala, dar valoarea serviciilor si produselor vor face intr-adevar diferenta. Un produs bun nu se vinde singur si o buna relatie cu un client aduce alti clienti fideli. Fraze umflate si servicii multe si doar de imagine, fara continut, nu vor aduce prea mult timp clienti.

Pastreaza-ti clientii aproape si clientii fideli si mai aproape. Regula simpla.

Niciun comentariu: