joi, 20 noiembrie 2008

Regulamentul intern


Sunt abonata de ceva timp la newsletterele de la Rentrop & Straton si asta pentru ca sunt foarte bine editate, prezinta informatii utile si sunt reprezentative pentru "enteresele" mele. Am destul de multe necitite, dar o data si o data tot gasesc eu timp si pentru acele mesaje.

In unul dintre acestea, numit Revista de Securitate si Sanatate in Munca, se dezbat anumite prevederi din Regulamentul Intern privind protectia, igiena si securitatea in munca.

Pe langa evitarea riscurilor, evaluarea celor care nu pot fi evitate, combaterea riscurilor, adaptarea la tehnica de ultima ora, prevenire si adoptarea masurilor de protectie, una dintre reglementari e atat de putin luata in considerare de catre angajatorii din Romania incat o simpla analiza ar fi socanta. Iata despre ce vorbesc: "adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor si a metodelor de munca si de productie, in vederea atenuarii, cu precadere, a muncii monotone si a muncii repetitive, precum si a reducerii efectelor acestora asupra sanatatii".

E drept ca uneori repetarea acelorasi operatiuni nu poate fi evitata, ca multe alte reguli de protectie sunt incalcate si zeci de oameni mor anual pentru ca nu au fost indeplinite conditii minime. De ce ar trebui sa fiu eu socata ca exista aceasta recomandare? Pentru ca acum cateva zile am vazut o emisiune difuzata pe Discovery dintr-o fabrica de camioane. In care muncitorii se mandreau efectiv cu faptul ca sarcinile se schimba in cadrul turelor pentru a evita monotonia. Asadar se poate!

Eu una sunt printre putinele norocoase care au atat de multe de facut incat jonglez mereu intre operatiuni. Timp de plictisit? Rareori.

Niciun comentariu: